Daniel Graig, John Lennon, Jennifer Aniston en Sting hoefden er niet eens om te vragen.

Zij kregen ‘m gewoon.

Voor hen geen gelobby, geen vriendelijke verzoekbriefjes aan opdrachtgevers of eindeloze belletjes naar producers.

Niks daarvan. Zij werden, ongevraagd en zichtbaar voor iedereen, geëerd met een eigen ster in de Walk of Fame. Een tastbaar compliment, voor altijd vastgelegd in het trottoir langs Hollywood Boulevard en Vine Street.

 

Deep down hunkert elke ondernemer naar zo’n ster.

Niet vanwege die fysieke stoeptegel, maar omdat het bevestigt dat je op de goede weg bent. Dat je de juiste dingen doet en jouw doelgroep je waardeert. Helaas… wij gewone stervelingen moeten zelf om die bevestiging vragen. Dat kan in een veilige setting, intern, samen met je projectteam, de afdeling of met alle teamleiders. Vooral aan het eind van het kalenderjaar zijn dergelijke evaluatie-overleggen schering en inslag.

 

Ook bij Buro Schuite zijn we fan van feedback.

Het is dé manier om te achterhalen welke processen en diensten we nog verder kunnen oppoetsen tot ze glimmen. Maar bij ons draait evaluatie voor 50% om de tevredenheid van de opdrachtgever en 50% om de kandidaatbeleving. Dan red je het niet met een intern overleg. Daarom sluiten we elk assessment, ieder coachingstraject en elke loopbaanbegeleiding standaard af met een aantal vragen. Dat is leerzaam én blij makend. We ontdekken namelijk niet alleen verbeterpunten, maar ook waar klanten enthousiast over waren of waarmee we ze positief verrast hebben. En zo hoorden we bijvoorbeeld:

 

“Na het assessment had ik een beter inzicht in hoe ik overkom op anderen en wat de ander met mij ‘doet’.”

 

En:

“Het bespreken van de uitslag van het persoonlijkheidsonderzoek heeft mij een helder inzicht gegeven in mijn kwaliteiten en valkuilen. Het maakt helder wie ik ben en in welk soort werkomgeving ik met succes en plezier kan functioneren.”

 

Mooie inzichten voor de kandidaten dus en ook voor ons.

Nog een resultaat van onze evaluatie is dat we nu weten dat kandidaten en opdrachtgevers ons overall een hele fijne 4,5 geven op een schaal van 5. En je snapt het al: die missende 0,5, daar gaan we mee aan de slag. Maar die 4,5 lijsten we in. Al was het maar figuurlijk, in ons hoofd. Dat is wat ons betreft fame genoeg.

 

Wij zijn Buro Schuite.